Aanmelden

Help

Antwoorden op de meest voorkomende vragen omtrent ons bestelplatform

Algemeen - Hoe kan ik Meco bereiken?

Je kan ons bereiken per e-mail via shop@meconv.be en telefonisch op het nummer 059 70 91 95. 

Onze kantooruren zijn: 
Maandag t.e.m. vrijdag: 7u - 17u
Zaterdag: 7u - 12u

Algemeen - Ik ben nog geen klant en wil graag bestellen bij Meco, wat moet ik doen?

Op de login-pagina kan je onder het tabblad ‘Nieuwe klant’ al je gegevens achterlaten onder ‘Vraag je account aan’. Daarnaast kan je ook een afspraak maken voor een live-demo, gegeven door één van onze vertegenwoordigers.

Heb je hier hulp bij nodig? 
Contacteer dan onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be

Algemeen - Waar vind ik de Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid terug?

De algemene voorwaarden vind je onderaan op onze webshop. Naast de algemene voorwaarden vind je ook de privacy policy terug. 

Account - Hoe kan ik mijn accountgegevens of wachtwoord wijzigen?

Eens je bent ingelogd, kan je bovenaan op het -icoontje klikken. Vervolgens druk je op ‘Account’ om je gegevens te zien of te wijzigen. Daar kan je je accountgegevens en wachtwoord wijzigen. 

Wil je andere klantgegevens wijzigen? Contacteer dan onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be

Account -  Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik nu doen?

Wegens privacy-redenen kunnen onze medewerkers geen wachtwoorden zien, noch achterhalen of delen. De eenvoudigste manier om je wachtwoord te achterhalen, is door deze in enkele stappen te herstellen:

Wachtwoordherstel pagina(of klik onderaan het inlogmenu op “Wachtwoord herstellen”)

Na het invullen van je e-mailadres ontvang je een e-mail met een link. Klik op de link in de e-mail en wijzig uw wachtwoord.

Geen e-mail ontvangen?

  • Controleer ook zeker je spam-folder.
  • Wees ook zeker dat het opgegeven e-mailadres dezelfde is als die van jouw Meco Shop account. 

Account - Het lukt mij niet om een nieuw wachtwoord in te stellen. 

Wees zeker dat je de e-mail voor wachtwoordherstel in de correcte mailbox zoekt. Deze mail wordt naar het e-mailadres van het account verstuurd. Controleer zeker ook je spam-folder.

De e-mail niet ontvangen op het opgegeven mailadres? Contacteer dan onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be

Account - Ik ben vergeten met welk e-mailadres ik moet inloggen, wat nu?

Wegens privacyredenen mogen wij geen e-mailadressen delen. De eenvoudigste manier om te begrijpen welk e-mailadres je hebt gebruikt, is door in te loggen met het e-mailadres dat je denkt te hebben gebruikt op onze website. Als het e-mailadres niet geregistreerd is, zal het systeem volgende aangeven: “Onder dit e-mailadres hebben wij geen account gevonden”, wat betekent dat dit niet het juiste e-mailadres is.

Account - Ik kan nog steeds niet inloggen, desondanks ik de bovenstaande tips heb geprobeerd. 

Om je te kunnen helpen, vragen we je om zeker één van volgende zaken te delen: 
- Een screenshot van de foutmelding 
- Een beschrijving van de foutmelding

Stuur een mailtje met deze informatie naar shop@meconv.be zodat een medewerker van onze klantendienst je verder kan helpen.

Product - Ik vind een product niet terug op de webshop.

Ons gamma evolueert samen met dat van de klanten en het aanbod op de markt. Dit betekent dat er af en toe producten verdwijnen en andere producten bijkomen. Zoek gerust naar een alternatief op de webshop. Vind je niet meteen een geschikt alternatief? Contacteer zeker één van onze vertegenwoordigers of neem contact op met onze klantendienst op 059 70 91 95 of via orders@meconv.be

Product - Waar kan ik meer productinformatie vinden?

Op de productpagina kan je onder andere de technische fiche downloaden, de allergenen raadplegen of het artikel toevoegen aan je favorietenlijst of bestellijst. 
De technische fiches bevatten, naast de allergenen, onder andere ook de ingrediëntendeclaratie, de voedingswaarden en de houdbaarheid per verpakkingsvorm. Je kan alle specifieke producteigenschappen vinden op de productpagina via onderstaande knop.

Heb je hier nog vragen over? Neem gerust contact op met onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be.

Product - Er bevindt zich geen technische fiche op de productpagina

Wanneer een recept gewijzigd wordt, een product vervangen wordt of een nieuw product aan ons gamma wordt toegevoegd, kan het zich voordoen dat de technische fiche tijdelijk in behandeling is en op dat specifiek ogenblik even niet online beschikbaar is.

Indien er geen technische fiche beschikbaar is, gelieve contact op te nemen met onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be. Zo kunnen wij u alsnog de gewenste technische fiche aanleveren.

Product - Welke prijzen zijn van toepassing op de webshop?

Eens ingelogd op je account zie je jouw unieke prijzen.

De prijzen die je ziet op de hoofdpagina en op de productpagina’s zijn telkens ‘vanaf-prijzen’. Dit betekent dat de prijs afhankelijk van de gekozen producteigenschappen (zoals hoedanigheid, verpakkingswijze, portiegewicht,...) nog kan variëren.

Heb je hier vragen over? Neem gerust contact op met onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be

Bestelling - Wanneer zal mijn bestelling bezorgd worden?

De datum waarop je bestelling kan bezorgd worden hangt enerzijds af van de productietijd van het artikel, anderzijds van jouw specifieke leveringdagen. De website geeft altijd de vroegst mogelijke leveringsdatum weer. Dit kan steeds variëren wanneer je de specifieke producteigenschappen instelt.

Het is dusdanig niet mogelijk om toch je bestelling vroeger te leveren dan de voorgestelde datum die de webshop voorstelt.   

Heb je hier vragen over? Contacteer dan onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be

Bestelling - Hoe kan ik een product terugsturen?

Om een product terug te sturen dien je onze klantendienst te contacteren op het telefoonnummer 059 70 91 95 of via mail op shop@meconv.be. Wij maken vervolgens een retourblad op die de Meco-chauffeur meeneemt bij de volgende levering om het retour-product terug mee te nemen.

Bestelling - Waar kan ik mijn bestelgeschiedenis raadplegen?

Bestellingen: Je bestelgeschiedenis vind je terug in de navigatiebalk onder ‘Bestellingen’ eens je bent ingelogd. Elke bestelling bevat ook een status. Op basis van die status kan je je bestellingen opvolgen.
Leverbonnen: Naast de bestelgeschiedenis, kan je ook alle leverbonnen opvragen in de navigatiebalk onder ‘Leverbonnen’. Zowel de bestelling als de leverbon kan je digitaal downloaden vanop de website. 

Je kan ook een e-mail krijgen wanneer de status van je bestelling wijzigt. Dit kan je instellen onder ‘Account’. 

Heb je hier nog vragen over? 
Contacteer dan onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be

Bestelling - Waar kan ik terecht met een klacht?

Wanneer je een bepaalde klacht wil indienen omtrent een aspect van jouw levering hanteren wij de volgende gebruikswijze:
- Voor productsgerelateerde klachten, contacteer onze dienst kwaliteit via e-mail op kwaliteit@meconv.be. 
- Voor klachten omtrent levering of transport, contacteer onze dienst transport via e-mail op transport@meconv.be. 
- Voor andere klachten, contacteer onze klantendienst via e-mail op jonathan.d@meconv.be of telefonisch via het nummer 059 70 91 95.

Tracht de klacht zo duidelijk mogelijk te beschrijven met de volgende informatie:
- Het ordernummer
- Het artikelnummer
- Het lotnummer 
- De houdbaarheidsdatum

Via mail kan je ons ook altijd een foto bezorgen van het product en het productetiket. Je kan de klacht uiteraard ook overmaken aan jouw Meco-vertegenwoordiger. De medewerkers van onze klantendienst bezorgen zo snel mogelijk een volledig antwoord.

Bestelling - Ik ben een opmerking vergeten bij het plaatsen van mijn bestelling

Het kan altijd gebeuren dat je een opmerking, ordernotitie of leveringsreferentie bent vergeten meegeven bij het plaatsen van een online order. 

Contacteer onze klantendienst op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be. Zorg dat je het ordernummer bij de hand hebt. Wij plaatsen dan alsnog jouw opmerking bij de geplaatste bestelling.

Bestelling - Ik wil mijn bestelling wijzigen/annuleren, wat nu?

Wanneer je je bestelling wilt annuleren of wijzigen kan je steeds onze klantendienst contacteren op 059 70 91 95 of via shop@meconv.be

Facturatie - Waar vind ik mijn factuurgeschiedenis terug?

Om toegang te krijgen tot je factuurgeschiedenis, moet je eerst inloggen. Bovendien moet uw account over de rechten beschikken om facturen te bekijken. Deze rechten kan de hoofdgebruiker instellen op zijn/haar account.
Eens ingelogd, vind je alle informatie over je facturen terug in de navigatiebalk onder ‘’Facturen". 

Kan je een factuur niet opvragen omwille van een bepaalde reden, neem dan contact op met onze klantendienst op 059 70 91 95 of via mail op shop@meconv.be

Facturatie - De status van mijn factuur staat op “Open”, ondanks ik deze reeds betaald heb?

Onze facturen worden manueel verwerkt. Vermoedelijk is uw factuur reeds betaald, maar werd deze nog niet door onze afdeling boekhouding bevestigd. Kijk later eens opnieuw of de status is veranderd.

Kan u momenteel niet bestellen omwille van zogezegde openstaande facturen? Neem contact op met onze klantendienst op 059 70 91 95 of via mail op shop@meconv.be

Toch niet gevonden wat je zocht?

neem contact op met onze klantendienst